Brezje – POT MIRU

Voden pohod s prevozom za zaključene skupine (do 16 oseb). Lokacija pobiranja potnikov se dogovori individualno.

3-urni vodeni pohod po Poti miru, s pričetkom pred baziliko Marije pomagaj na Brezjah. Pot je lahka in primerna za vse pohodnike.

Omenjena pot se začne ob Brezjanskem romarskem uradu, kjer nas oznake za brezjansko Pot miru usmerijo na ožjo cesto, ki ji v križiščih sledimo do bližnjega pokopališča. Pred pokopališčem gremo desno, nato pa na bližnjem križišču levo na kolovozno pot . Sledi lahkotna hoja med polji in travniki, od koder se nam odpre lep razgled na Julijske Alpe, del Kamniško Savinjskih Alp in Karavank. Ko stopimo v gozd, nas pot pripelje do prijetnega počivališča, za katerim se pot spusti do potoka Peračica.

Pot nadaljujemo ob potoku, ki ga preko brvi večkrat tudi prečkamo, občasno pa se pot od potoka tudi nekoliko oddalji. Sledi nekaj razpotij, kjer sledimo oznakam za brezjansko Pot miru. Ta nas mimo Vovkove smreke in preko Ruthinega mostu hitro pripelje do slapu Peračica, v bližini katerega se nahaja vpisna skrinjica.

Za vpisno skrinjico se po stopnicah vzpnemo nad slap, nato pa preko brvi prečkamo še potok Peračica. Sledi še kratek, nekoliko bolj strm vzpon, deloma tudi po stopnicah, nato pa dosežemo makadamsko cesto, ki ji sledimo v desno (levo Dvorska vas). S ceste se kmalu na desno odcepi skrajšan del brezjanske Poti miru, ki se po krajšem spustu vrne na pot v smeri dostopa do slapu, mi pa po cesti z nekaj krajšimi vzponi in spusti sledimo do njenega konca. Ko se cesta konča, sledimo oznakam za naselje Peračica, nas pa pot nekaj časa vodi po kolovozu, ko pa se gozd konča, stopimo na makadamsko cesto, po njej pa do ene od hiš v naselju Peračica, kjer tudi dosežemo asfaltno cesto. Po nekaj sto metrih na desni strani ceste opazimo oboro z gojeno divjadjo. Na levi strani se nam prikazujejo okoliški vršaci, s Triglavom na čelu.